Wednesday, October 8, 2008

מונסטר ונצ'ר פרטנרס רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי ביטווין

ביטווין, מתוך אתר החברה | צלם: יח"צ

ביטווין מקשרת בין גולשים המחפשים עצות ליועצים מקצועיים במגוון תחומים. אלעד בר-און, מנכ"ל החברה: "הטכנולוגיה שלנו טובה מזו של קסמבה"

05.10.08 | 13:05  גיא גרימלנד
Israeli Hi-Tech and Startups

חברת הסטארט-אפ האמריקאית ישראלית ביטווין (Bitwine) נמכרת לקרן ההון סיכון מונסטר ונצ'ר פרטנרס (Monster Venture Partners). על פי הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ', הקרן תודיע על רכישת אחזקות בחברה מחר (יום ב'). בפוסט מציין מייקל ארינגטון כי במסגרת ההודעה על הרכישה צפוי אלעד בר-און, מנכ"ל החברה, להתמנות לנשיא ומנהל טכנולוגי ראשי, כשאת את תפקידו ימלא רוני גוריון (שאינו ישראלי). פרטי הרכישה לא פורסמו.

ביטווין מציעה לגולשים יעוץ בכל נושא שבעולם: עסקים, בריאות, תזונה ומה לא. התהליך הוא פשוט. היכנסו לאתר, מצאו את היועץ המועדף עליכם והתקשרו איתו. חלק מהיועצים הם בתשלום. הקשר בין הגולשים ליועצים מתבצע באמצעות טלפונים רגילים ותוכנות VoIP (כמו סקייפ). בקרן מונסטר מסבירים כי הטכנולוגיה של ביטווין תסייע למספר חברות בפורטפוליו של הקרן, כשבין היתר מדובר ב-,Questions.com ,Careers.org ,Patents.com Traveler.com ו-Slideshow.com.

בראיון ל-TheMarker אומר בר-און כי ביטווין פיתחה פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת ליועצים מקצועיים, למשל מורים פרטיים או פסיכולוגיים, להציע שירותים לגולשים. "כך יכולים אנשים ממרחק של מאות קילומטרים לקבל ייעוץ. הפלטפורמה שפיתחנו תומכת גם בוידאו. אנחנו מאפשרים התקשרות באמצעות וידאו בתוכנת סקייפ. שותפים נוספים שלנו הם חברת ג'אג'ה שמאפשרת לנו להציע שיחות Call Back". עוד הוא מסביר, כי לחיצה על הכפתור באתר תפתח תיבת שיח של צ'אט אינטראקטיבי בסגנון IM (מסרים מיידיים), ובמקביל ישנה אפשרות להתקשר ליועץ בטלפון.

אם אני מבין נכון, המתחרה שלכם, חברת קסמבה הישראלית, מציעה אתר שמרכז מומחים ויועצים בעוד אתם מתמקדים בפלפטורמה שמקשרת בין השניים.

"קסמבה היא אתר מתחרה, אבל אנחנו סבורים שהטכנולוגיה שפיתחנו היא טובה יותר. המטרה שלנו היא להציע את הפלפטורמה הטכנולוגיה לשותפים שלנו, וזו בעצם מהות העסקה הנוכחית: להטמיע את הפלפטורמה אצל יותר שותפים, בתחילה בחברות הפורטפוליו של הקרן ולאחר מכן אצל שותפים נוספים. יש לנו כבר שותפות עם חברת IDG. הם מציעים יעוץ של מומחים בתחום ה-IT. הדגש שלנו הוא לאפשר לכל שותף לתקשר עם אנשים ברשת באמצעות הפלטפורמה הטכנולוגית שלנו. מעבר לכך, הפלטפורמה שלנו מאפשרת למצוא את היועץ המתאים לפי ציונים".



ביטווין היא חברת סטארט-אפ ישראלית בעלת משרדים בכפר שמריהו וניו-ג'רסי, ומונה בסך הכל שבעה עובדים. בר-און מגדיר אותה כ"חברה וירטואלית ללא משרדים", כיאה ללא מעט חברות אינטרנט אחרות. היקף הרכישה לא פורסם, אך בר-און אומר כי לא מדובר ברכישה מהסוג של ווייל על ידי מיקרוסופט (ברון היה המנכ"ל של ווייל שנמכרה למיקרוסופט עבור סכום העולה על כ-70 מיליון דולר). "מדובר ברכישה טכנולוגית", הוא מציין אך נמנע מלפרט. ההערכות הן שמדובר בסכום שנע בין מאות אלפי דולרים לכמה מיליוני דולרים בלבד, אך לכך, כאמור, אין אישור רשמי.

מייסד שותף נוסף בחברה הוא אלון כהן, אחד היזמים של ווקלטק. "הוא הגיע עם הרעיון הראשוני", מתגמל בר-און את שותפו בקרדיט. הרכישה הנוכחית היא חריגה במקצת שכן הרוכשת היא לא חברה טכנולוגית גדולה, אלא קרן הון סיכון. גם בר-און מודע לכך ומספר שהקשר נוצר די במקריות. "אלון כהן וחברים נוספים יצרו את הקשר. היזם של הקרן, רוב מונסטר, התלהב, וחשב שהטכנולוגיה שלנו מתאימה לחברות פורטפוליו שלו".

באמצע: אלעד בר-און
עדכון אחרון: 14:28, 05/10/2008

Source: http://it.themarker.com/tmit/article/4589